Panduan Bisnes Coklat Dari Rumah Lumayan



Assalamualaikum , hari ni saya ingin kongsikan sedikit mengenai peluang untuk menjana income lumayan dengan bisnes coklat dari rumah . Terdapat banyak jenis coklat di pasaran: coklat hitam, susu dan putih. Disamping itu perisa dan intinya juga berbagai-bagai. Coklat amat sesuai dipadankan dengan perisa buah-buahan, bunga-bungaan, rempah ratus, herba dan lain-lain.

Jenis coklat yang digemari oleh seseorang banyak bergantung kepada jenis coklat atau perisa mana yang dia biasa makan atau jumpa. Kebanyakan orang Malaysia suka coklat susu berinti kekacang seperti badam, gajus, hazelnut etc. Jenis coklat yang banyak terdapat di Amerika Utara pula ialah jenis snack bar seperti Milky way, Snicker, Reeses peanut butter etc yang banyak mengandungi gula dalam bentuk caramel.

Di Eropah pula seperti di Perancis, mereka lebih gemar coklat hitam dan selalunya coklat yang dijual di “speciality chocolate shop”, dalam bentuk coklat truffle dan coklat berkrim yang disalut di panggil bonbon. Kerap coklat berperisa yang dijual mengandungi alcohol seperti amaretto (perisa badam), brandy, rum, Grand Marnier (orange), dan Kahlua (perisa kopi). Begian dan Swiss pula suka coklat yang lebih manis dibandingkan dengan orang Perancis, dan mereka lebih gemar kepada coklat berkrim dalam bentuk coklat shell. Masyarakat Amerika Latin seperti Mexico pula lebih gemar coklat yang berperisa pedas seperti cili, dan masarakat Arab pula suka yang berperisa buah pelaga. Kini anda boleh membuat coklat anda sendiri dan menjadikannya sebagai satu perniagaan dari rumah.


Dengan panduan ini, anda boleh memulakan perniagaan coklat anda sendiri dengan percuma dalam masa 5 minit selepas anda mempelajari membuat handmade chocolate tanpa perlu membuat blog.



Bagaimana Mengira Keuntungan Bisnes Coklat ?
------------------------------------------------------------------------

 Kebiasaannya kenduri kahwin diadakan pada hari Sabtu & Ahad.

#Dalam 1 bulan = 8 hari orang buat kenduri kahwin (Sabtu & Ahad)

# 1 tempahan coklat doorgift =1000 biji

# Anda jual dengan harga RM1.00 sebiji
     = 1000 x RM1.00
     = RM1000

# Bayangkan Anda menerima tempahan 2 orang setiap minggu.

      = ( 2 Tempahan x 8 hari/sebulan x RM1000)= ??

      Berapa anda perolehi dalam tempoh sebulan?

# = RM16,000.00 !!!




 Kepada anda semua jangan tunggu lagi ,Dapatkan Panduan Eksklusif Perniagaan Handmade Chocolate dengan klik banner di bawah



0 Komentar untuk "Panduan Bisnes Coklat Dari Rumah Lumayan"

Back To Top